08-09-2017, 21:42
В сайта на производителя на едно SSD е посочено 128GB: 74TB TBW (Total Bytes Written/Terabytes Written) are based on JEDEC standard; JESD218A, February 2011, and defined for the service life), 40GB Daily Usage Guideline (Daily usage guidelines value is calculated by dividing TBW by 365 x 5.) Гаранционния период осигуряван за устройството от производителя и търговските му партньори е 5 години. Като направим прости сметки се получава следното:
74TB TBW = 74 x 1024GB = 75776GB TBW общо в ГБ
75776 / 40GB = 1894.4 дни живот, ако дневно записваме по 40GB
1894.4 / 365 = 5.19 години експлоатационен срок
Но... Винаги има едно НО. В съпътстващия софтуер за конкретното SSD има графичен индикатор на "Оставащият Живот" на SSD-то и той след два месеца употреба е спаднал от 1оо% на 96% т.е. с 4% или 2% месечно.
Ако продължи да се износва със същата скорост, ще достигне ниво на амортизация от 48% след 48% / 2% = 24 месеца т.е. две години, а след третата година ще е достигната 72% амортизация! Вероятно това устройство няма да доживее 5 години експлоатационен период. След кратък преглед от техническата поддръжка на производителя, техния извод беше, че са извършвани по-голям от планирания брой записи/презаписи в паметта и е превишен дневния лимит. Затова Health индикатора толкова бързо е снижил показанието.
Да кажем, че наистина е така. Някой от вас има ли опит в гаранционно връщане на SSD на търговеца, от който е закупено, ако е отказало да функционира от преждевременна амортизация поради износване и недоказан фабричен дефект?