09-03-2017, 20:40
Малина, разбирам ти доводите и гледната точка.
Част от тях намирам за основателни.
Но ето как стоят нещата:
1.Което не ти харесва, но го имаш в пакета, не го ползваш. Тук вече имаш опция. Имам абонамент за 2 кабелни телевизии и гледам мах 10 канала. Когато намеря нещо, което ми се струва интересно, да станат максимум 20. Другите не ги гледам, направете и Вие така.
Ясно и на малките деца е, че в пакетите има пълнеж, при някои оператори граничещ с безумие, но това е положението.
2.Няма безплатен обяд. Това е. Законите са такива, харесва ли ни или не. Както каза колегата, им и възможност някой да ви сподели достъпа си, да сподели някоя плейлиста, дори да направи малко сървърче и ако му стига трафика да предостави стрийм на комшиите или приятели от чужбина/друг град. Но (пак идва едно но) някой трябва да плати. Включително и допълнително време и ресурси като труд, техника, интернет, ноу хау и т.н. неизмерими ресурси като време.
Аз съм много За споделения достъп, но малко, да не кажа николко оператора ще го позволят това. Когато могат да се вземат пари - ще се вземат. Включително с цената на правила, разпоредби, договори. Който не му харесва или няма възможност, не ги ползва.
Офтопик:
В подкрепа на моите думи мога да Ви кажа следната ситуация. Абонат съм на Близу от десетки години. От поне 3-4 гледам HD канали, които оператора сам ми е предоставил - аз не съм ги поръчвал изрично. В един момент, те изчезват. Звъня на съпорта и вежлива дама ми обяснява, че според моя абонамент съм нямал право. Ок, работата почва да ми ми мирише и я питам - а като погледнете от кога съм ви абонат и освен малки корекции (доп.пакети) аз съм на този "умен" план от доста години. Как така, без предизвестие, без анекс, без мой подпис, се променят условията по договора? Явно добре обучена, вежливата госпожа ми сведе информацията, че просто е имало технически проблем и сега вече отстранен, то аз вече не мога да гледам определени HD канали, които до сега съм бил гледа едва ли не на "аванта". Бързо се сетих, че Близу са купени от Мтел и явно правилата се променят. Явно неправомерно. Явно нищо няма да мога да направя. В най-близкият фронт офис поисках информация, която не можах да намеря онлайн, къде мога да гледам HD канали като BTV или Nova. Извади ми се многолистна луксозна броушура на Mtel|Blizoo където беше обявен някакъв пакет HD. Да "нагрузка" пак има с никому ненужни HD канали, но пък при проста сметка - мога да мина на по-малък абонаментен план, от 210+ канала на 90 (без шлака или почти) и срещу още 3лв ще имам въпросните HD канали. Изненада, но ще плащам доста по-малко точно за това, което желая. С малко шлака.
Това са правилата, или ми харесват и играя играта, или избирам друг оператор, който ме пързаля по-малко.
Част от тях намирам за основателни.
Но ето как стоят нещата:
1.Което не ти харесва, но го имаш в пакета, не го ползваш. Тук вече имаш опция. Имам абонамент за 2 кабелни телевизии и гледам мах 10 канала. Когато намеря нещо, което ми се струва интересно, да станат максимум 20. Другите не ги гледам, направете и Вие така.
Ясно и на малките деца е, че в пакетите има пълнеж, при някои оператори граничещ с безумие, но това е положението.
2.Няма безплатен обяд. Това е. Законите са такива, харесва ли ни или не. Както каза колегата, им и възможност някой да ви сподели достъпа си, да сподели някоя плейлиста, дори да направи малко сървърче и ако му стига трафика да предостави стрийм на комшиите или приятели от чужбина/друг град. Но (пак идва едно но) някой трябва да плати. Включително и допълнително време и ресурси като труд, техника, интернет, ноу хау и т.н. неизмерими ресурси като време.
Аз съм много За споделения достъп, но малко, да не кажа николко оператора ще го позволят това. Когато могат да се вземат пари - ще се вземат. Включително с цената на правила, разпоредби, договори. Който не му харесва или няма възможност, не ги ползва.
Офтопик:
В подкрепа на моите думи мога да Ви кажа следната ситуация. Абонат съм на Близу от десетки години. От поне 3-4 гледам HD канали, които оператора сам ми е предоставил - аз не съм ги поръчвал изрично. В един момент, те изчезват. Звъня на съпорта и вежлива дама ми обяснява, че според моя абонамент съм нямал право. Ок, работата почва да ми ми мирише и я питам - а като погледнете от кога съм ви абонат и освен малки корекции (доп.пакети) аз съм на този "умен" план от доста години. Как така, без предизвестие, без анекс, без мой подпис, се променят условията по договора? Явно добре обучена, вежливата госпожа ми сведе информацията, че просто е имало технически проблем и сега вече отстранен, то аз вече не мога да гледам определени HD канали, които до сега съм бил гледа едва ли не на "аванта". Бързо се сетих, че Близу са купени от Мтел и явно правилата се променят. Явно неправомерно. Явно нищо няма да мога да направя. В най-близкият фронт офис поисках информация, която не можах да намеря онлайн, къде мога да гледам HD канали като BTV или Nova. Извади ми се многолистна луксозна броушура на Mtel|Blizoo където беше обявен някакъв пакет HD. Да "нагрузка" пак има с никому ненужни HD канали, но пък при проста сметка - мога да мина на по-малък абонаментен план, от 210+ канала на 90 (без шлака или почти) и срещу още 3лв ще имам въпросните HD канали. Изненада, но ще плащам доста по-малко точно за това, което желая. С малко шлака.
Това са правилата, или ми харесват и играя играта, или избирам друг оператор, който ме пързаля по-малко.