Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Електронно разпащане с epay.bg
#11
(26-09-2016, 23:01)Majide написа:
ОК, спокойно Туистър - не се впрягай толкова. Понеже изглеждаш запознат с epay, би ли бил така добър да ме упътиш лично, къде в този функционален дизайн на сайта на epay, може да се въведе код за плащане на някаква покупка (от онези 10-цифрените)? Предполагам нямаш и някакви категорични доводи, защо е толкова трудно да регистрираш и потвърдиш в epay една обикновена карта - все едно минаваш през процедура за квалифициран електронен подпис... И какви са тия измишльотини "потребител n-ниво" - това компютърна игра ли е, че трябва да качвам ниво, за да мога да имам достъп до функциите на разплащателната система  Huh

Не се впрягам по принцип, даже се извиних предварително, факт е обаче, че точно xbmcbg засегна българската тема и съответно няма как да премълча каквото имам да казвам по темата.  Ползвам пейпал/мънибукърс/ипей от достатъчно дълго време(15 години) за да смея да твърдя, че съм запознат с трите системи. Не смятам да представям ипей като по-добрата алтернатива на пейпал(малко финансовите потоци не отговарят ми се струва за да има нужда от сравнение ). Факт - ипей работи безотказно за мен 15 години (от 1999 дори), не съм имал проблеми, контактувал съм с поддръжката им и на лично и на търговско ниво и нямам проблеми с тях.

Директно сравнение с пейпал - Там има потвърждение на картите с извлечения, тук го има също, какво означава сложно или просто?Там няма ли нива? Потвърден адрес?!? Или искате точно копие на пейпал с бг меню?!? Използвайте гугъл транслейт за това Smile Направено е с цел защита, ако не можеш да си регистрираш картата проблема е твой. Това с н-нивото е точно за защита, ако не отидеш до офис на изипей да се легитимираш нямаш проблеми с плащанията, ама искаш еди какво си и еди защо си.. Еми има си потребителски нива, дълги години използвах ипей в първо ниво и нямах никакви проблеми с плащанията. 
Относно кода - Преводи, Искане за плащане, PayFly - това е за генериране на кода. 
Относно това как да платиш с него - Който ти го е дал трябва да ти даде и инструкции как да платиш с него , не мислиш ли ? Или това си е отговорност на ипей?  А този който ти иска парите по определен начин би трябвало да ти обясни как да платиш? Заповядай - https://www.epay.bg/?page=payfly
Отговори
#12
Всички "офтопици" ще бъдат местени тук, сред нас има и хора който се нуждаят и от полезна информация Shy 
Започвам с некачествената и 100% нефункционална за мен услуга наречена epay.bg, система при която ако разполагаш с кредитна или дебитна карта от авторитетна световна банка без значение от какъв бранд (виза, мастер, американекспрес ...) с неограничен лимит нямаш възможност да осъществиш електронно разплащане дори за жълти стотинки, в която работят любезни хора, но те нямат никаква идея какво трябва да направят, които в 21 век все-още не са разбрали, че времето е пари и без никакво притеснение ще те изпатят на някаво гише за да ти извършат разплащане с кешови наличности, но дори и там без да се ангажират с определени срокове ....
Никой по никакъв начин няма да бъде възпиран и всички нейни почитатели да се смятат свободни със своите арументи да ни убедят в обратното.
За мен функционалността на тази система и грозният вид на уеб сайта и ми дава насоки, че може да бъде сравнена само с услугата предлагана от българските пощи наречена "ТЕЛЕГРАМА" (морално и физически устаряла, но дълги години единствен избор). Нямам информация за неини еквиваленти в световен мащаб, но с удоволствие бих се запознал с такива, ако такива съществуват.

ПП - "tuistera" да помоли някой който има елементарна представа от английски език да му прочете и преведе информацията която сам се опитва сам да си преведе с помоща на Гугъл за да придобие представа в какво заблуждаение е. Имам чувството, че и сайта на epay.bg също е превеждан от български на английски със същият преводач.
Отговори
#13
@NEOhidra
В сайта на epay има секция в която пише как да си регистрираш всяка една битова сметка.Вярно че е малко неудобно да намериш хартиения договор или последната такава фактура за да видиш някакъв си абонатен или друг номер, който ти трябва за регистрация. Веднъж направено и след това става много удобно Smile. От 8 години си плащам битовите сметки с epay и за мен няма по-удобен вариант. Да не говорим, че от скоро имат и мобилно приложение с което става още по-лесно.

@xbmcbg
Искам само да добавя че epay е предимно и основно предназначен за плащане с български карти. За хора живеещи в чужбина не съм сигурен че е удобен, поради факта че не може да регистрираш нито една услуга от банкомат или офис.
Отговори
#14
За тези, които искат да плащат (мигновено почти) битови сметки, услуги и месечни такси - Upay на ОББ. Недолюбвана от мен банка, с която се налага да работя, но ограничих до максимум взаимодействие (още повече, като едностранно си наложиха някакви техни правила при работа с квалифициран електронен подпис) но факт - имат удобна, лесна и лека услуга, придружена с Android приложение, от което мога да плащам дори в 00:00ч от дивана си. Дори без да ползвам електронното банкиране, в което с много мъка успях да регистрирам битовите си услуги, но там идваше явно от безумието на т.нар. български комунални услуги (декларирани 11 цифрен номер за ВиК примерно, а по документите фигурира само 8 цифрен такъв...познайте къде и какво да се добави)
И все пак, въпреки всичко, се опитах отново да се регистрирам в epay.bg току що. Ами същата греда като последните 10 години - има потребител я с такава поща (имам 3 използвани за различни случаи, и трите са на "пирона") или има потребител с такова ЕГН. Събрах сили и звъннах на съпорта току що и те ми казаха, дръжте се, че да, има такова ЕГН в системата им, но не могат нищо да направят, понеже няма регистриран такъв потребител. Е как да има, като никога не мога да мина процедурата за регистрацията? Иначе да кажем, че съм средно ниво интелигентен системен администратор с 25г стаж и имам представа как да си въведа данните, адреса, банковите реквизити и съвсем осъзнато да се потревожа къде ми отиват данните и този "пирон" на стената какво ми дава като плюс или минус....
Та те така, с българската услуга.
Апропо, ползвам доста услуги на Борика/БанкСървиз/B-Trust и 4 български банки, но такова чудо като epay.bg съжалявам, но не мога да преглътна....
Отговори
#15
xbmcbg, не съм седнал да ти правя метани. Това , че не те кефи ипей не я прави по-малко функционална, тоест 100% . Не знам какво визираш ти, но ако искаш да плащаш с китайска карта от китайска банка в ипей е възможно да имаш проблем. С българска карта проблеми няма. Имам регистрирани 6 карти от различни банки и кредитни и дебитни, явно само аз нямам проблем с тях.
Topper - ипей имат приложение за телефон - андроид и иос, с което си плащам сметката за 10 секунди. Току що засякох време.
Относно егн-то Аз имах подобен проблем, понеже едно време потребителските имена започваха с цифри отпред - моите бяха последните 4 от егн-то на обратно, тоест 5444TUISTERa , същевременно си забравих и паролата която бях ползвал тогава. Отидох в офис на Изипей, поисках да ми изтрият профила който е добавен към моето егн. Това беше достатъчно за да изчезне проблема с егн-то. Тия дни се разправям с Мтел и да ви кажа, докато съм на вълна заяждане с тях нито аз ще се оправя нито те ще ми оправят проблема, но засега упорствам Smile Та и с ипей е така, ако се обадите на съпорта да им вдигате гюрултия няма да ви помогнат - Това е типична българска черта(специално за xbmcbg , за да не каже, че при пейпал не е така)
Относно данните - всеки един кабелен и сателитен оператор ти взима личните данни при включването едва ли точно сега си се загрижил за тях Smile Не мога да разбера, как един средно ниво интелигентен системен администратор с 25 години стаж няма регистрация в ипей през 2016-та година(приеми го за заяждане ако щеш, но си е така), но досега трябваше да си си решил проблема с егн-то

b_ignatov - понеже се явявам някакъв защитник на ипей в тоя форум, ще ти кажа нещо - тия хартиени документи които търсиш по принцип са номера на договора с който да си регистрираш плащането. Нека ти кажа ипей какво искат от търговеца за да си платиш ти сметката - Уникален идентификатор и Сума за плащане, без да конкретизират какъв да е идентификатора. Тоест ако търговеца подаде ЕГН-то, то ще можеш да се регистрираш с него, ако подаде номер на лична карта, то ще можеш с нея, но поради въпросните защити на лични данни, се избяхва използването на егн. Плюс това за повечето услуги си има друг уникален номер(договор, мобилен телефон или измервателна точка/водомер) , който да използват. Говоря от името на търговец, който подава справки към ипей, а не като служител или адвокат на ипей.
XBMCBG - би ли обяснил , за простите българи в България превеждащи си с гугъл какво точно не сме разбрали? Или ти не правиш такива неща за нас нискостоящите?!?
Отговори
#16
@tuistera
Всичко това, което казваш ми е ясно много добре. Аз просто казвам, че преди 7-8 години, когато регистрирах всичките ми битови сметки, това с хартиените носители ми беше единствената неприятна част. Тогава електронните фактури тепърва навлизаха и беше малко по-трудно да ги събереш и да извлечеш информацията, която epay иска за регистрация на битова сметка.

П.П :Аз също се явявам защитник на epay.Неказвам че мразя PayPal,Yandex и Webmoney, но за България epay е най-ефикасното за мен средство за плащане към български търговци и организации.
Отговори
#17
Към двамата защитници, какъв е смилъла между вашата банка и лицето/фирмата на която плащате да има посредник който да лапа с две лъжици (веднъж от вас, втори път от търговеца).
Какъв е проблема плащането да се извърши директно. Защо в този случай плащате такса за обслужване на вашата сметка в банката която съхранява вашите пари. Това за което дискутираме тук мога да го извърша за секунди дори и с телефонно обажадане дори и през "пейпал"... В сайта на всяка нормална банка е записано, че ако тя допусне да бъдете измамени или ви изчезнат пари от нея щетите са за нейна сметка.
Какви са тези електронни подписи? - тук мога да гласувам, плащам и всичко което си помислите без никакви такива щуротии през интернет, да случвало ми се и от секурити отдела да банката да ми се обадят за да ме питат дали определена транзакция е моя, нова им е работата и за това плащам застраховки на кредитни карти, те винаги  са на по-малка стойност от обратното което получавам за това, че съм използвал кредитна карта за определена покупка (кеш бак 1,25 % от всяка покупка)
Не забравяйте, че парите в кредитните карти не са ваши, а на банката която ви издава картата и ако се разплатите в зададеният от нея период (обикновенно 30 дни) вие не и дължите никаква лихва, поне така е в цивилизованият свят.

Към този който искаше да ми прави метани, не е необходимо аз съм православен християнин и със сигурност няма да мога го да оценя по достойнство. Насочи се друга етническа група на която това е в културата и ще бъде достойно оценено, но благодаря за идеята да посетя бар с кючекчиики и да изпуша едно нергелие с огромна порция козя пастърма и наливна турска бира (Ефес) там няма да откажат парите които са в кредитната ми карта.
Отговори
#18
(27-09-2016, 16:09)xbmcbg написа: Към двамата защитници, какъв е смилъла между вашата банка и лицето/фирмата на която плащате да има посредник който да лапа с две лъжици (веднъж от вас, втори път от търговеца).
Какъв е проблема плащането да се извърши директно. Защо в този случай плащате такса за обслужване на вашата сметка в банката която съхранява вашите пари. Това за което дискутираме тук мога да го извърша за секунди дори и с телефонно обажадане дори и през "пейпал"... В сайта на всяка нормална банка е записано, че ако тя допусне да бъдете измамени или ви изчезнат пари от нея щетите са за нейна сметка.
Какви са тези електронни подписи? - тук мога да гласувам, плащам и всичко което си помислите без никакви такива щуротии през интернет, да случвало ми се и от секурити отдела да банката да ми се обадят за да ме питат дали определена транзакция е моя, нова им е работата и за това плащам застраховки на кредитни карти, те винаги  са на по-малка стойност от обратното което получавам за това, че съм използвал кредитна карта за определена покупка (кеш бак 1,25 % от всяка покупка)
Не забравяйте, че парите в кредитните карти не са ваши, а на банката която ви издава картата и ако се разплатите в зададеният от нея период (обикновенно 30 дни) вие не и дължите никаква лихва, поне така е в цивилизованият свят.

Към този който искаше да ми прави метани, не е необходимо аз съм православен християнин и със сигурност няма да мога го да оценя по достойнство. Насочи се друга етническа група на която това е в културата и ще бъде достойно оценено, но благодаря за идеята да посетя бар с кючекчиики и да изпуша едно нергелие с огромна порция козя пастърма и наливна турска бира (Ефес) там няма да откажат парите които са в кредитната ми карта.

Това с електронните подписи е новост по нашия край, явно от банките скоро са чули че има такова нещо и го действат. Не мисля че си разбрал правилно - тука в България и банките са ни като Ипея... И повечето взимат такси за интернет банкирането, за това и ипей се утвърди. А при голяма част от търговците ипей е единствената система за разплащане, тъй че няма какво да говорим повече. Кешбека си го носи у вас, тука у бг-то такоа чудо нема(има но е смешна история - https://www.lyoness.com/bg/search/partner) . Колкото и да продължаваш да ни убеждаваш, че си по на запад от нас, ние по на запад няма да станем. Бг си е БГ и по-добре ипей отколкото е-постбанк!!!(това е едната от банките които ползвам) .
Отговори
#19
@xbmcbg
Ти или избиваш някакъв комплекс или мразиш всичко българско по неясна за мен причина. Не желая да те убеждавам да ползваш услугите на epay. Ти явно не разбираш, че ме дразни това хейтене и плюене по българското или по-конкретно твоето мнение за нещата в България. Искам да ти кажа, че има голямо значение каква карта си регистрирал в epay и зависимост от това плащаш различни такси за плащане на битовите сметки. Аз за сума от 250-400лв плащам по-малко от 1лв комисионна, което е смешно. Плащането го правя буквално за 20сек през мобилното приложение с въвеждането на пин кода и маркиране то на сметките. За какви обаждания ми говориш, че е по-удобно незнам. Докато се свържеш с call center-а на банката, аз вече ще съм забравил какво съм плащал. Искам също да ти кажа, че и аз ползвам кредитна карта в "нецивилизована" държава и затова гратисният период ми е 60 а не 30 дни, както е в цивилизацията. На мен също ми звънят от банката при транзакция за повече пари, за да са сигурни, че наистина аз съм наредителя.Всичките тези екстри, които получаваш от твоята банка са включени в месечната ти такса за поддържане на банкова сметка. Тези такси са много различни навсякъде. Аз в България плащам 1-2лв на месец и затова нямам екстри. Хората в чужбина плащат по 5 долара или евро и затова имат повече екстри, за които си плащаш пак, но не го осъзнаваш.
Ако се замислиш малко по-трезво над нещата, ще осъзнаеш, че тук не е чак толкова зле Smile

П.П :Само и да спомена, че epay ползват електронен сертификат а не подпис,който е абсолютно безплатен, ако бъде генериран от тях.
Отговори
#20
Никога не съм казвал, че мразя нещата в България те са си ОК, но не са изпипани защото повечето от тях са направени от полупрофесионалисти или лобисти ....
Като човек борил се 25 години за оцеляване при условия на капитализъм и нечовешка експлоатация (само в една фирма - 4 държави) скоро навършвам 50 години и придобивам правото на ранно пенсиониране ( 80% пенсия) която смятам да получа максимално бързо и да я харча в България.
Наздраве.

ПП кода генериран от твоите любимци струва 1.20 български лева, чети по-внимателно информацията е на български  Big Grin
Отговори


Отваряне на: